Age of Empire IV-tråden

Permalänk
Medlem

Age of Empire IV-tråden

Hittade ingen allmän tråd om spelet så tänkte starta en.

Har aldrig varit ett fan av serien tills nu. Tycker det är riktigt kul att spela multiplayer och gillar de stora slagen som kan bli ibland. Kör igenom campaign för England och kör mest multiplayer som French ett tag innan jag går tillbaka till singel player.

Såg dessutom Genesys-turneringen på Twitch och tyckte det var väldigt bra kommentatorer!

Någon mer som uppskattar spelet och har tankar och idéer?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt bra också. Spelade tvåan och trean ganska mycket när jag var yngre. Spelat igenom de två första kampanjerna och har precis börjat med mongolkampanjen. Mycket intressant med att det är verkliga historiska händelser. Saknar dock att man aldrig får komma ut på havet i kampanjen. Förhoppningsvis tillkommer en sådan kampanj i framtiden.

Inte testat på multiplayer än men testade lite mot datorn. Datorn är lika korkad som för 15 år sedan. Bygger man ett torn i anslutning till deras bas så får de fnatt och kan inte göra nått alls.

Ska invadera lite kineser nu med min mongolarme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Tycker det är riktigt bra också. Spelade tvåan och trean ganska mycket när jag var yngre. Spelat igenom de två första kampanjerna och har precis börjat med mongolkampanjen. Mycket intressant med att det är verkliga historiska händelser. Saknar dock att man aldrig får komma ut på havet i kampanjen. Förhoppningsvis tillkommer en sådan kampanj i framtiden.

Inte testat på multiplayer än men testade lite mot datorn. Datorn är lika korkad som för 15 år sedan. Bygger man ett torn i anslutning till deras bas så får de fnatt och kan inte göra nått alls.

Ska invadera lite kineser nu med min mongolarme.

Helt klart ett kul och lärorikt spel!

Upptäckte nu att det är en massa dokumentärsliknande filmer också som man låser upp, inte sett en enda ännu
Du kan höra av dig om du vill spela multiplayer någon gång, om du använder sweclockers-discorden.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag körde igenom alla kampanjerna för någon vecka sen och jag hade enormt kul med dem!
Riktigt välgjorda och intressanta kampanjer med bra narrativ och musik.
Dokumentärfilmerna efter varje uppdrag är helt lysande också. 4K och HDR, och riktigt intressanta och välgjorde.
Homerun för Microsoft här.

Permalänk
Medlem

Hmm, går själv lite i valet och kvalet om jag skulle dra hem det. Finns det någon typ av demo av det så man kan lira en runda. Eller det är att köpa det och sen göra refund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnek:

Hmm, går själv lite i valet och kvalet om jag skulle dra hem det. Finns det någon typ av demo av det så man kan lira en runda. Eller det är att köpa det och sen göra refund?

Demo finns inte mig veterligen, men det ingår i Game Pass som kostar 135 spänn i månaden så.

Permalänk

Har inte haft tid hittills men kommer troligtvis köpa det till helgen eller på nästa rea, känns superkul att gå in i ett stort RTS igen. Känner mig redan efter dock, många som redan listar ut metan

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Har inte haft tid hittills men kommer troligtvis köpa det till helgen eller på nästa rea, känns superkul att gå in i ett stort RTS igen. Känner mig redan efter dock, många som redan listar ut metan

Finns väl ingen meta skulle jag säga. Det är många som spelar med alla olika nationer. Trodde french skulle vara överlägset överrepresenterat, men så är det icke.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Halva priset nu på steam:)

Permalänk
Medlem

Någon/några om lirar rankat och behöver en spelare?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"